TO WSZYSTKO W CENIE CZESNEGO:
Długie godziny otwarcia
Zadbamy o Twoje dziecko w godzinach od 6:30 do 16:30.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
Codzienne zajęcia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki w szkole.
KUCHCIKOWO
Zajęcia kulinarne, podczas których uczymy się gotować ulubione potrawy.
TAŃCE
Tańczymy, a przy tym ćwiczymy koordynację ruchową, gibkość i skoczność.
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE
Codzienna gimnastyka m. in. Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
EVENTY
Wycieczki do teatru, muzeum, kina, bale, dyskoteki, wizyty ciekawych gości.
Zajęcia logopedyczne
Opieka wykwalifikowanego logopedy – zajęcia prowadzone w ramach potrzeb.
RYTMIKA Z GIMNASTYKĄ
Rozwijamy inteligencję muzyczną dzieci i wrażliwość na dźwięki.
ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE
Zabawy muzyczno – ruchowe na podstawie metody Dobrego Startu.
TECHNIKI PARATEATRALNE
Drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, zabawy paluszkowe.
RELAKSACJA
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.
KODOWANIE
Zajęcia matematyczne.
CZYTAJĄCE PRZEDSZKOLA
Program „Cała Polska czyta dzieciom”.
Zajęcia teatralne
Wspieramy rozwój dziecka poprzez zabawę w teatr i odgrywanie ról.
ORGANIZACJA URODZIN
Urodziny każdego dziecka to dla nas święto, które przeżywamy wspólnie.
J. ANGIELSKI
Angielskiego uczymy poprzez zabawę – efektywnie i przyjaźnie.
ZAJĘCIA PLASTYCZNO-SENSORYCZNE
Codzienne zajęcia usprawniające rozwój manualny dziecI.
JOGA
Zajęcia redukujące stres, ułatwiające koncentrację i wzmacniające kręgosłup.
DZIECIĘCA MATEMATYKA
Edukacja matematyczna wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej.
ZABAWY BADAWCZE
Różnego rodzaju doświadczania oraz obserwacje przyrodnicze.
PROGRAM DALTOŃSKI
Nauka odpowiedzialności, samodzielności i współpracy.
„Przyjaciele Zippiego”
Program rozwijający emocje – 5 i 6 latki.
Nauka czytania
Zabawy z czytaniem na podstawie Odimiennej nauki czytania wg. J. Majchrzak.
PLANETA DZIECI
Zrównoważony rozwój dziecka i realizacja podstawy programowej.
PEDAGOGIKA ZABAWY „KLANZA”
Wsparcie dzieci w ich indywidualnym rozwoju.
METODA DOBREGO STARTU
Usprawnianie i integracja narządów słuchu, wzroku oraz układu kinestetyczny-ruchowego.
CZESNE
W roku przedszkolnym 2020/2021 miesięczne czesne za pobyt dziecka wraz z wyżywieniem wynosi 250 zł.
Czesne obejmuje wszystkie zajęcia dodatkowe prowadzone w przedszkolu oraz wszystkie wycieczki, wyjścia do teatru, kina oraz wizyty ciekawych gości w przedszkolu.
Opłata administracyjna wynosi 250zł (płatne raz do roku przy podpisywaniu umowy). Opłata obejmuje m. in. organizację urodzin dziecka, ubezpieczenie NNW (na terenie całego kraju, 7 dni w tygodniu, 24h na dobę), prezenty, podręczniki oraz wyprawkę plastyczną na dany rok szkolny.
CZESNE + WYŻYWIENIE
250 zł
miesięcznie
ADMINISTRACYJNE
250 zł
raz do roku
ODWIEDŹ NASZE PRZEDSZKOLE
NAPISZ LUB ZADZWOŃ
tel. 604 497 506
email: przedszkole@edukoland.pl
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO NA ROK SZKOLNY 2020/2021:
Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości – WSIP
Program zawiera szczegółowe cele i treści kształcenia odnoszące się do osiągnięć dziecka na koniec edukacji przedszkolnej w czterech obszarach podstawy programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.
Planeta dzieci to zrównoważony rozwój dziecka i realizacja podstawy programowej :
- wychowanie w duchu wartości,
- nowoczesna odsłona Metody dobrego startu
- atrakcyjne zabawy z kodowaniem
- przestrzeń nowych możliwości dzięki materiałom multimedialnym i aplikacji Multiplaneta.
Planeta dzieci. Trzylatek
- karty pracy część 1 – 2,
- wyprawka na dobry start,
- kodowanie.
Planeta dzieci. Czterolatek.
- karty pracy część 1 – 2,
- wyprawka na dobry start,
- kodowanie.
Planeta dzieci. Pięciolatek.
- karty pracy część 1 – 4,
- wyprawka na dobry start,
- kodowanie,
- zeszyt grafomotoryczny,
- alfabet z obrazkami.
Planeta dzieci. Sześciolatek.
- karty pracy część 1 – 4,
- wyprawka na dobry start,
- kodowanie,
- czytanie i pisanie,
- liczenie,
- alfabet z obrazkami.
Metoda dobrego startu
Metoda, która w założeniu łączy:
- słuch (pracę z piosenką),
- ruch (zajęcia ruchowe),
- wzrok (analizę wzorów),
- dotyk (wodzenie palcem po śladzie),
- sprawność manualną (kreślenie wzorów).
Jej celem jest usprawnianie i integracja narządów słuchu, wzroku oraz układu kinestetyczno – ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.
Plan daltoński
Plan daltoński polega na metodzie indywidualnej pracy dziecka. Umożliwia dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości przedszkolaka, wdraża dziecko do polegania na sobie, budzi inicjatywę i samodzielność zarówno w działaniu jak i myśleniu, wyrabia poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania, zmusza do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy. Helen Parkhurst twórczyni planu Daltońskiego oparła swój plan edukacyjny na trzech głównych zasadach:
- Nauka wolności – odpowiedzialności
- Nauka samodzielności
- Nauka współpracy
Dziecięca matematyka wg. koncepcji prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej.
Program edukacji matematycznej obejmuje następujące kręgi tematyczne:
- Orientacja przestrzenna, czyli kształtowanie umiejętności, które pozwolą dziecku dobrze orientować się w przestrzeni i swobodnie rozmawiać o tym, co się wokół niego znajduje.
- Rytmy traktowane jako sposób rozwijania umiejętności skupiania uwagi na prawidłowościach i korzystania z nich w różnych sytuacjach.
- Kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania obejmuje proces począwszy od liczenia konkretnych przedmiotów, przez liczenie na palcach aż do rachowania w pamięci.
- Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania. Celem jest tu dobre przygotowanie dziecka do zrozumienia pojęcia liczby naturalnej.
- Rozwijanie umiejętności mierzenia długości w zakresie dostępnym sześciolatkom. Będzie to potrzebne w szkole, a także w życiu codziennym.
- Klasyfikacja, czyli wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć. Jest to dobre wprowadzanie dzieci do zadań o zbiorach i ich elementach.
- Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych jest dalszym doskonaleniem umiejętności rachunkowych dzieci
- Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia. Obejmuje także kształtowanie ważnych czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do rozwiązywania zadań.
- Mierzenie płynów – to ćwiczenia, które pomogą dzieciom zrozumieć, że np. wody jest tyle samo, chociaż po przelaniu wydaje się jej więcej lub mniej.
- Intuicje geometryczne, czyli kształtowanie pojęć geometrycznych w umysłach sześciolatków.
- Konstruowanie gier przez dzieci hartuje odporność emocjonalną i rozwija zdolności do wysiłku umysłowego. Jest to także dalsze ćwiczenie umiejętności rachunkowych dzieci.
- Zapisywanie czynności matematycznych
Przyjaciele Zippiego.
Przyjaciele Zippiego to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Program został zbudowany na założeniu, że małe dzieci można nauczyć radzenia sobie z problemami i trudnościami, dzięki czemu będą lepiej funkcjonować w młodości i w życiu dorosłym, korzystając z tych umiejętności.
Program Czytające przedszkola – Cała Polska czyta dzieciom.
Program ma na celu uświadomienie dorosłym, jak ogromne znaczenie dla rozwoju psychicznego, umysłowego i moralnego dzieci ma czytanie, a także stworzenie nawyku codziennego czytania im przez co najmniej 20 minut – w domach, przedszkolach, szkołach, szpitalach, … Głośne czytanie to łatwy, tani, przyjazny dziecku i skuteczny sposób mądrego wychowywania dzieci i budowania ich zasobów wewnętrznych. Czytanie dzieciom jest coraz bardziej potrzebne nie tylko z powodu szybkiego obniżania się poziomu czytelnictwa, lecz także alarmującego pogorszenia się umiejętności językowych dzieci i młodzieży. Współczesne dzieci i nastolatki coraz mniej czytają, mają też narastające problemy z rozumieniem języka i mówieniem. Przyczyną jest brak dostatecznych doświadczeń językowych w dzieciństwie.
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.
Zabawy relaksacyjne służą rozładowaniu napięć i walce ze stresem. Należy pamiętać, że naturalnym sposobem radzenia sobie ze stresem u dziecka jest zabawa i jeśli będzie ona odpowiednio przygotowana i poprowadzona zapewni pożądane efekty. Prowadzimy je w momencie, kiedy obserwujemy u dzieci napięcie emocjonalne wyrażające się nadpobudliwością psychoruchową, po zabawach wymagających wysiłku fizycznego i psychofizycznego, po zabawach i ćwiczeniach pobudzających. Najczęściej chodzi wtedy o odpoczynek bierny i wyrównanie oddechu.
Metod ruchu rozwijającego – W. Sherborne.
Podstawą metody jest ruch i kontakt z dorosłym. Wielu dorosłych i dzieci ceni w metodzie prostotę i naturalność oraz sporą dawkę radosnej zabawy. Jest bardzo rozpowszechniona i popularna w Polsce, wykorzystywana głównie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, jako metoda wspomagająca terapię.
Pedagogika zabawy „Klanza”.
Celem tej metody wychowania dziecka jest przede wszystkim wsparcie dzieci w ich indywidualnym rozwoju. Pod uwagę bierze się także kształcenie umiejętności społecznych oraz rozwijanie zainteresowań dziecka przez zabawę. Do cech charakterystycznych dla tej metody zaliczamy: radość, wspólne odkrywanie, pobudzanie do wartościowego przeżywania zabawy zamiast rywalizacji i tworzenia zależności. Działania wychowawcze w tej metodzie mają na celu angażowanie zmysłów dziecka podczas zabawy, nauki wyrażania siebie poprzez ruch czy taniec. Pedagogika zabawy Klanza sprzyja także wzajemnym relacjom i budowaniu szczerej więzi wychowanków pomiędzy sobą.